Excel Password Remover

In need of a password cracker for Excel? Go here

Ritt i første halvår

21/4 FOCC Bånn Gass (76 km fellesstart)
Jeg starta i pulje 1 og holdt følge til Strandbakken på sisterunden da jeg var tom og måtte slippe.

26/4 Bukkene Bruse (87 km fellesstart landevei)

Nydelig dag med flott vær noe som dessverre også betød kraftig bjørkepollenspredning og redusert form. Verste stigning i dette rittet kommer allerede etter en drøy mil, og det ble alt for tungt å holde følge med teten i pulje 1. Jeg måtte bare kjøre bakken i eget tempo, og da vi var over var vi en liten gruppe på 3 stykker. Vi tok etterhvert igjen noen flere og ble til slutt en gruppe på 8 stykker.
Jeg merka at jeg var en av de sterkeste i denne gruppen og tok mer enn min del av føringene. En snau mil fra mål støta en kar fra Lund Ck, og etter et par sekunder betenkningstid gikk jeg etter. En til kom seg også opp og da var vi en 3-manns gruppe som kjørte fortere enn den større gruppa da det nå ble en jevnere fordeling på drajobben. Et mislykka forsøk på langspurt like før mål, men ble nummer 2 av oss tre.
Sluttiden ble 2:22:36 og langt bak vinnertiden på 2:08:46, men gøy å støte fra 8-er gruppen på slutten (som vi slo med et drøyt minutt).

30/4 Bedriftsritt “Songdalen touring” (45 km fellesstart landevei)
Jeg starta i pulje 2 og med over 25 påmeldte ble puja delt i to slik at vi var 14 som starten i min gruppe. Til tross for at tempoet ikke var alt for høyt mista vi halve gjengen tidlig i første stigning, og vi ble da kun 7 stykker som kjørte sammen resten av runden, og vi ble slått av den andre pulje 2 gruppa.

14/5 Bedriftsritt: Hardhausen (71 km landevei fellesstart)
Starta i pulje 2, men tung dag med tunge bein, og jeg måtte slippe tidlig i stigningen etter 3 mil selv om pulsen ikke var høyere enn sone 3.

18/5 Garborgriket rundt, 82 km terrengritt
Pungtering, ødelagt CO2-pumpe, lang leting etter luft, og et fall på siste mila bare for å gjøre det komplett.

24/5 CLST Kristiansand-Hovden, 210 km lagtempo landevei
Fikk det tungt i Byklekleiva, men sleit meg med teten i KCK Flytoget på 5:44:44 (20 av 38 startende på laget som holdt helt inn).

4/6 Bedriftsritt: Indre bygder (68 km fellesstart landevei)
Endelig overskudd og friske bein 🙂 . Starta i pulje 2, og var blant de som bidro mest i front samtidig som jeg var i front over alle bakker. I spurten var jeg litt usikker på hvor mål var og tråkka til når jeg så “Grovane”-skiltet. Det viste seg å fortsatt være et stykke til streken, så da jeg begynte å gå tom kom Kenneth sigende forbi. Jeg ble nummer 2 eller 3 i spurten.

15/6 Birkenesrunden (91 km fellesstart landevei)
Jeg starta i pulje 1, og denne gangen satt jeg greit med hele veien. Det gikk rolig på flatene og det var hele tiden små brudd på kontrollert avstand fra feltet. Da vi var over siste stigning (på Mykland) var jeg også fremme i et lite brudd. På siste mila følte jeg meg relativt sterk og var fremme i et brudd, som ble kjørt inn. Jeg prøvde å manøvrere meg fremover i spurten, men ble stengt inne og trillet inn med feltet.
På grunn av det rolige tempoet på flatene fikk vi dårligere tid enn pulje 2.

17/6 Trioen (35,5 km 3-manns lagtempo)
3 manns lagtempo på Dølemo sammen med Kenneth og Pål fra Flekkerøya CK. 49:59,4 og 4. plass totalt bak Grimstads juniorlag, Dølemo 1 og ACC 1.

18/6 Bedriftsritt: Ålefjærrunden (28 km fellesstart)
I dette rittet startet alle samtidig, ingen gruppeinndeling.
Jeg fikk luke over toppen , kjørte det inn igjen, men fikk så krampe i leggen og måtte bare slippe.

Posted in Ritt 2014 | Leave a comment

Oppsummering året 2013

Selv om oppdateringene ikke kommer regelmessig her på bloggen, så trener jeg fortsatt regelmessig.

Trening i 2013 (2012 i parantes):

Totalt 284 timer (298 timer) som tilsvarer 5,5 timer per uke.

• Sone 1: 142 timer, 50% (161 timer/54%)
  • Sone 2: 71 timer, 25% (73 timer/25%)
  • Sone 3: 37 timer, 13% (30 timer/10%)
  • Sone 4: 31 timer, 11% (27,5 timer/9%)
  • Sone 5: 2 timer, 1% (2 timer/1%)

Utvalgte konkurranser i høstsesongen:
Birkebeinerrittet, dårlig dag men greit innenfor merkegrav, langt bak ambisjon
Bernt spesial, nedovertempo, seier som året før
Sørlandsmesterskapet 10 km tempo, seier som året før

Hovedmål nådd:

• Komme inn med feltet i raskeste pulje i turritt (Bånn Gass)
  • Sykle fortere på tempo (pers forbedra fra 13:37 til 13:23 på 10 km tempo)

25/5 CLST Kristiansand-Hovden – 210 km landevei

Allerede kvelden før var jeg litt urolig i magen, og jeg sov litt dårlig natten før, men jeg var usikker på om det var noe eller om jeg bare hadde litt nerver før start i raskeste pulje.

Allerede på flaten før første bakke (Høie) var jeg oppe på terskelpuls og jeg skjønte at noe var galt. Inn i bakken gikk pulsen rett inn i rød sone, og jeg måtte slippe med en gang.

Jeg prøvde da å roe helt ned, for å se om det var mulig å fortsette i rolig tempo, men jeg følte meg dårlig og ble ikke bedre. Ved Skarpengland snudde jeg derfor hjemover, og jeg måtte tilbringe helgen i sofaen og senga med 38-39 i feber. I ettertid viste det seg å være en Campylobacterinfeksjon som jeg pådro meg i Garborgriket rundt. Bokstavelig talt noe dritt …

20/5 Garborgriket rundt

I årets ritt starta jeg i pulje 4 sammen mange andre menn og noen få damer elite. Jeg satt langt foran og var med teten over brua der jeg for første gang slapp å stoppe opp og gå opp på brua. I bakken etter snaut 20 km sprakk det opp og jeg kjørte kontrollert og prøvde ikke å følge de 5 fremste da vi var litt flere bak og jeg trodde vi ville ta de igjen over bakketoppen. Det gjorde vi ikke da samarbeidet ikke fungerte optimalt i gruppen. Gruppen jeg satt i på 8-10 mann var samla lenge, men sprakk vel opp i bakken etter drøye 5 mil. Her måtte jeg etterhvert slippe de raskeste, og ble kjørende mye alene til jeg tok igjen en større gruppe i bånn av utforkjøringen etter siste toppen. Siste mila var det stort sett jeg og en til som dro en 8-10 manns gruppe inn til mål.
Garborgriket rundt løypeprofil
Slutttiden ble 2:37:40, 9. plass i pulje 4, 8 minutter raskere enn i fjor, og 2 minutter foran raskeste i damer elite, så jeg var godt fornøyd.

GArborgriket rundt 2013

Posted in Ritt 2013 | Leave a comment

21. april. Et hovedmål nådd: Inn med hovedfeltet i raskeste pulje i FOCC Bånn Gass

Et av mine hovedmål har vært å sitte med hovedfeltet inn i raskeste pulje i et turritt, og i årets første turritt ble det nådd. Bånn Gass har en relativt flat løype med kun korte bakker, altså passe for meg. Det gikk til tider veldig rolig i feltet på flatene, mens i bakkene må jeg gi det jeg har for å henge med. I Landvik-bakken på slutten (før ekstra-runden) hadde jeg dårlig posisjon inn i bakken, og jeg fikk krampe og måtte gi en liten luke, men klarte å kjøre meg opp igjen over toppen. Krampa lå og lurte resten av rittet, men det gikk litt roligere over bakkene på slutten, og jeg satt relativt greit med inn. Jeg hadde ingen ambisjoner i spurten (og ingen muligheter heller med krampa på lur) og trilla derfor inn med hovedfeltet 15 sekunder bak vinnerne Torleif Kleppe og Christian Schinnes.

Posted in Ritt 2013 | Leave a comment

Rulletour 2012-2013

Vinterens Rulletour ble stort sett en opptur da formen var noe bedre enn sist vinter. I årets utgave vant jeg alle de flate etappene og var meget godt fornøyd med det.

Posted in Ritt 2013, Trening | Leave a comment

Vaksinering mot pollenallergi.

Etter en svak vårsesong i fjor bestemte jeg meg for å få gjort noe med pollenallergien (bjørk), og etter henvisning fra fastlege og undersøkelse hos spesialist er jeg nå satt opp på vaksinasjonsprogram som går over 3 år og skal starte neste uke. Forhåpentligvis vil vaksinasjonen ha en viss positiv effekt allerede i årets sesong (jeg rekker å komme opp på full dose i vaksineringen noen uker før bjørkepollensesongen er i full gang).

Blodprøver hos fastlege ga kun utslag på bjørkepollen, mens prikktest hos spesialist ga utslag også på or og hassel, men ikke like sterkt som for bjørk. Ble også testet for astma, men det har jeg ikke.

I tillegg til vaksineringen, så har jeg nå fått resept på ny type allergimedisin (Telfast) som er mindre sløvende enn den gamle (Cetirizin), så jeg håper kroppen kjennes bedre ut i årets pollensesong enn den gjorde i fjor.

Sørlandsmester 10 km tempo, Masters

Lørdag 15. september var datoen for årets sørlandsmesterskap på tempo, og stedet var Birkenes. I veteran-klassen kunne man velge om man ville sykle 10 eller 20 km, og etter mye frem og tilbake bestemte jeg meg for 10 km siden det den distansen jeg har erfaring fra.

Det blåste noe mer en det som var meldt, og hovedsaklig fra siden, men vi fikk både medvind og motvind begge veier men mest medvind til vending. Jeg har funnet en god stilling på temposykkelen og fikk tråkka i et jevnt godt tempo. 6:40 til vending og knapt 7 minutter på returen ga følgende resultatliste:

1. Kruser 13:37
2. Skuggevik, Runar Tvedestrand OSK 00:13:42
3. Væding, Nikolai Arendal CC 00:13:54

(Den beste av masters, Leif Tore Eriksen, Norgesmester av året, sykla 20 km og vant der suverent med tiden 26:21)

Logg

Posted in Ritt 2012 | Leave a comment

1. seier i sykkelritt

5. september kom min første seier i et sykkelritt i bedriftsrittet “Bernt spesial” som er en 11,5 km tempo med en del nedoverbakke i siste halvdel. Forholdene var ikke de aller beste, med en sidevind som kom i kast og var noe ubehagelig på temposykkelen med høyprofilhjul. I fjor hadde jeg 48 km/t i snittfart i denne løypa, og målsetning var derfor å komme meg over 50 km/t nå som jeg har fått meg temposykkel. Fasiten ble over 51 km/t og jeg var uansett godt fornøyd, men enda mere fornøyd ble jeg da resultalisten kom:

Det ble 1. plass med tiden 13:28
2. Geir Bjørkås, National Oilwell Norway BIL, 00:13:54 +0:00:26
3. Andreas Vangstad, KSI, 00:13:57 +0:00:29

Totalt 44 stykker som fullførte med tidsregistrering.